Isnin, 14 April 2008

EXAM!!..

~dewan peperikasaan~

~dewan perkuburan~


EXAM dunia & akhirat

Assalamualaikum wbt..

Wah..sudah lama sy tak coretkan dgn kata2 atau penulisan saya sendiri yang sesungguhnya idea yg bernas serta bagus2 itu hnya dan hanya datang dr Allah S.WT. Allahuakbar!!.

Bahang final exam semakin terasa.. debaran dan degupan jantung semakin kencang!!.. kencangnya sekencang “tornado wave”..huhu.. hyperbolanya..hehe. Seperti biasa, semua students akan bersiap sedia untuk hadapai exam tersebut. Tp, ingtkah kamu wahai cik atikah dan kamu2 wahai sahabatku diluar sana..bahawasanya..”pop exam” atau bahasa biasanya “exam tergempar”.. iaitu exam akhirat sedang menanti kita..mungkin senafas kemudian atau maybe sesaat kemudian atau maybe sehari dua..atau..dan atau..dan atau.. yg kita sendiri pon tak tau bila.

Maka, dengan ini, marilah kita sama2 wahai sahabatku sekalian..sentiasalah ingat dan bersiap sedialah menghadapi exam yang semestinya pasti dan pasti menanti kita itu. Exam dimana, kencangnya jantung kita itu lebih hebat dari tornado wave, ribut tsunami..ha! apa lagi?.. atau lebih dasyat dari itu semua, yg tdk mampu diungkap dengan kata2.. Astaghfirullahazim..

Bersedialah..bersedialah..bersedialah.. Ingat Allah.. Ingat Maut.. Ingat Akhirat.. MUHASABAH lah diri.. Hisablah diri sebelum diri dihisab disana kelak yang mana penyesalan air mata darah sekalipon tiada gunanya.. Astagfirullahalazim..

Se“busy” or sekalut mn pon kita bersedia untuk preparation final exam.. luangkalah masa untuk mengingti Allah.. luangkanlah masa untuk preparation REAL final exam kita iaitu “SAKARATUL MAUT”. Mungkin kita dijemput untuk “Real Exam” disaat preparation kita terhadap dunia 80% atau lebih bersedia lagi 100% but preparation kita di akhirat.....berapa ye? Touch your heart.. tnya Iman.. fikirkan.. apa yg kita nak jawab nanti.. persoalan demi persoalan dari malaikat Allah?..segalanya berdasarkan amalan2 kita didunia ini dan hati kita.. Astagfirullahalazim..

Bak kata Mawi world “world2 jugak..akhirat jangan lupa!”huhu.. artis paling popular abad ini..cewaahh..hehe..dah hyperbola la pulak saya nie..memuji melambung si hamba Allah yg bernama Mawi tuh..hehe.. eh jangan salah faham.. I’m not his fan actually k.. biasa2 jer.. kata minat tak… kata tak minat pon tak jugak.. nuetral (pH 7)..hehe..

Ni, hawa mahabbah pulak kata, ” exam dunia, exam dunia jugak..tp, exam akhirat yg bakal hadir ntah bila tue jgn dilupa!”..huhu.. peringatan untuk diriku yang jahil lagi daif ini dan sahabat2 sekalian yang sentiasa dalam naungan rahmat Allah S.W.T. InsyaAllah..

Ya Allah..Ya Rabb.. remind me when i’m lost.. I really2 need You ,Allah..

Jom istighfar infiniti (xterhingga bilangannya) times..

Waallahualam..

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails