Rabu, 16 Julai 2008

i miss u!..

Assalamualaikum wbt...

lalala.. cinta tu apa? rindu tu apa pula?.. 2 persoalan kat sini.. sapa nak jawab?.. cepat angkat tangan!hehe..

mukaddimmah sket..

Cinta kpd Pencipta adalah cinta yang perlu/wajib la dilebih-lebihkan. tapi tu la, seringkali manusia menjadi korban cinta agung ini semata-mata kerana terlalu ghairah memburu cinta-cinta murahan.. astaghfirullahalazim.. Manusia menjadi korban cinta Ilahi krn tenggelam dalam cinta harta, cinta pada pangkat, cinta pada glamour, cinta pada pandangan org, cinta pada hidup senang-lenang, cinta pada makanan, cinta pada hiburan ntah apa2 tu.., cinta pada laptop.. maksudnya asyik ngadap laptop la..(terutama time dapat connection internet..hihi..kena batang idung sendiri sebenarnya neh!).. astaghfirullahalazim..istighfar banyak2 daa~~atikah oii!!!..huhu.. sambung lagi.. cinta pada girls and boys la..dan macam2 lagi lah!. pendek kata cinta dunia!..hmm.. sedih2.. sedih dengan diri yang xsedar2 diri ni.. Astaghfirullahalazim..

"Ya Rabb, bimbinglah aku ke jalan yg Engkau Redhai, dan jauhkan lah aku dari jalan yang Engkau murkai..".. astaghfirullahalazim..

Cinta Ilahi sering disalah tafsirkan, samada melalui kata-kata mahupun sikap kita. seolah-olah cinta pada Allah itu menafikan semua cinta yang lain hingga cinta Ilahi dipndang terlalu asing. Mengejar cintaNya diaanggap tdk berpijak dibumi yang nyata.. Astaghfirullahalazim..

rindu kat mak

warkkkk!!!!... rindunya....rindu sangat2 kat mak!!.. rindu3... bknla bermaksud xrindukan abah.. rindu..tp, xserindu cm rindu kat mak.. pendek kata rindu la kat mak abah!.. rindu2.. sob.. sob.. sob.. dah! kang ada pulak yang nangis depan laptop nie..hihi..

rindu kat pondok

hmm..saya rindu lagi.. saya rindu nak g pondok lagi.. pondok pasir tumboh,klate!.. alhamdulillah3.. saya seronok sgt pergi belajar kat sana, walaupn sekejap je..bout 2 week.. huh! i feel like i'm very2 jahil sejahil jahil nya!.. Ya Allah, malu tu jgn sebut la.. of cos la ada!astagfirullahalazim.. apa2 pon saya rindu nak g blajar kat situ lagi! insyaallah..

rindu kat sek.keb.tmn selasih

hehe.. ni saya rindu kat sekolah yang saya wat rancangn orentasi sekolah 1.. best tau.. alhamdulillah.. best la.. dpt pengalamn masuk klas..ngajar2 budak sket.. ganti klas bg guru yng xdpt hadir ke sekolah..wat laporan pasal sekolah tue.. and then, tukar2 pendapat n discuss2 sket degn guru2 yg bnyk pengalamn..hehe..yeke?.. ada la sket.. alhamdulillah.. tetiba teringat dialog nie time first2 melangkahkan kaki di bumi sek.keb.tmn selasih:

murid: Assalamualaikum ustazah..

saya: (hak3..gelak dalam hati sambil tersenyum)..ustazah?.. waalaikumusalam wbt..

murid: ustazah, cikgu baru ek?..ustazah ajaq agama kelas mana ustazah?..

saya: (adoi!, lagi nak gelak degn soalan dak2 ni).. ehem2.. cikgu bukan ustazah la sayang oii.. cikgu.. cikgu la.. or u can call me teacher..hehe..(cewaahhh, brlagak gler brckap..tp lm hati ni rasa malu sangt..sbbnya..bknnya layak lagi nak digelar tue semua..)

murid:....bla..bla..bla..

saya:...bla....bla...bla.......bla..
rindu la nak masuk klas lagi!!!...seronok layan kerenah murid2 darjah 1.. asyik nak gelak ja masuk kelas depa..huhu..

rindu kat adik2 LDK (A20)

Baru2 nie, kolej saya ada wat Minggu Suai Kenal (MSK KUO) untuk students yg baru masuk nak kenal2 kolej ni. So, saya pon join la MSK tu as fasilitator.. hmm.., best gak.. bnyk la jugak aktiviti ngn dak2 nie.. hmm..rindu la pulak kat depa tue...


p/s: mayb entri kali nie, mcm nothg kan?..tp, ntahla..depends la.. i juz wanna tell n share what i feel rite now.. my luahan rasa rindu jerk..hihi..

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails