Isnin, 16 Februari 2009

mayat hidup..


Assalamualaikum warahmatullahiwabrakatuh
Ya Awwalan awalin, Ya Akhiran akhirin, Ya zalquatal matin, Ya rahimal masakin, Ya arhamal rohimin.. selawat keatas Nabi s.a.w..


Tarik nafas. Hembus nafas. ALLAHUAKBAR. Tarik nafas. Hembus nafas. ALLAHUAKBAR. Tarik lagi nafas. Hembus nafas. ALLAHUAKBAR!. Masyaallah, kesibukkan duniawi melanda. Astaghfirullahalazim. Asigment bersusun. Tggu masa untuk disentuh dan disiapkan. Subhanallah. Kepenatan taraf 6 bintang keatas. Astaghfirullahalzim. Saya terasa bahang kepenatan yg amat sngt semalam. Seperti mayat hidup pulak saya rasa. Ye la, mana taknye.. rebah saja atas katil, satu badan mcm “stuck”. Mata, redup tak bermaya. Pandangan kosong. Yang masih bergerak aktif tau apa?. Otak la.. penat2.. ha!, ngada-ngada. Merungut-merungut!. Astaghfirullahalazim. Saya sangat penat buat lesson plan 1 hari tu, sampai mlamnya nak tdo pon xlarat nak lelap.hehe. “nak tdo! Nak rehat!” jerit hati saya. Astaghfirullahalazim. Lagi nak pejam mata, lagi ligat minda saya berputar-putar. Astaghfirullalahazim.. macam-macam. Alhamdulillah, walaupon dalam kekalutan tsunami assigmnet, Dia Yang Maha Esa tetap mengingatkan saya utk mengingati-Nya. Sebanyak2 syukur. Kamu juga begitu. Jujur saya katakan, walaupun penat ye..sy masih rasa seronok. Seronok kerana bebas dr angan-angan yang merapu yakni angan-angan yang tak meningkatkan Iman. Alhamdulillah. Bilamana kita disibukkan dengn perkara-perkara penting, semestinya kita akan mengutamakan yang penting kan?. Tiada masa kita nak buat kerja lagho-lagho, tiada masa kita kita nak lakukan perkara yang membuang masa. Insyaallah. Kesibukkan yang paling Agong adalah kesibukkan yang berada di jalan Allah. Kesibukkan menyebarkan kalimah Allah. Kesibukkan yang penuh nikmat Cinta Allah. Subhanallah. Cantek kan?!.

“ Ya Allah, tempatkan aku dalam golongan hamba-hambaMu yang sering mengingatiMu dan mengabdikan dirinya ikhlas kerana Mu..” Allahuakbar!.. Astaghfirullahalazim.

1 ulasan:

Nurul Atikah berkata...

semoga kamu succes ye atikah..
insyaAllah kalau niat ikhlas kerana Allah.. DIA MAHA MENGETAHUI..
^_-
chaiyok2

Related Posts with Thumbnails