Jumaat, 21 Mac 2008

SeOranG SahaBat..


Seorang sahabat..

Salam…
Ummu Afeera???..anda kenal siapa dia?..itulah sahabat saya yg saya kenali dalam masa yg sangat singkat dan xterjangka..SubhanaAllah..itu semua kerja Allah..saya mengenalinya melalui msj ym yg ringkas tetapi padat dengan keinsafan..keinsafan dalam mengingati keluarga di Palestin..saya sngt bersyukur..pertemuan dengan sahabat yang dapat mengingatkan diri yang alpa dan cuai dalam mensyukuri segala nikmatNya.. MasyaAllah..uniknya cinta Allah terhadap hamba2Nya..Sesungguhnya..Allah Maha Mengetahui segala2nya..dan Dia tahu apa yang terbaik untuk kita..ntahla..saya pon xtahu..knp sy ingin menulis malam ini..menulis mengenai sahabat saya yang seorang ini..seorang sahabat..yang saya sendiri pon xpernah bertemu secara live..seorang sahabat yg saya sendri pon xpernah tahu bagaimana rupanya..siapakah dia yang sebenarnya..siapakah parentsnya..dan sebagainya...seperti mn saya mengenali sahabat2 saya yg lain.. saya sgt pasti!!..saya sangt merinduinya.. saya sngt menyayanginya.. saya sangt mencintainya.. kerana saya yakin.. dia pon mempunyai perasaan yang sama terhadap Rabbul ‘Alamin..penulisan dalam blognya sgt menusuk Qalbu saya.. sehgga mmbuatkan saya mengalirkan titisan mutiara jernih...senyap merayap membasahi pipi..terharu.. kagum.. simpati..insaf..malu..empathy.. bertuah..takut..seronok..semua nya..bercambur baur.. actually bnyk pertanyaan yg ingin saya ajukan padanya..tetapi..saya tdk berbuat demikian.. tak tahu lah kenapa.. sy seolah2 seperti disimen setiap kali ingin mengajukan soalan dalam msj ym..ayat mudah saya..”abaikan..”..hmm..saya sangt suka akan semangtnya...seorang yg tabah..sangt tabah...Dr (daie rahbaniah), she will be..InsyaAllah.. saya suka penamaan ini.. “ DAIE RAHBANIAH”.. InsyaAllah..she will be a good n excellent DR!!..Ameen…Hope we can meet suatu hari nanti ye Afeera?..hihi...InsyaAllah..
K, salam ukhuwah fillah..

~hawa_mahabbah~

1 ulasan:

Ummu Afeera berkata...

ana uhibbuki fillah..mungkin awak belum mengenali saya lagi..masih banyak lagi kelemahan saya..

ala kulli hal..biarlah kasih yang tercipta ini menjadi saksi di hadapan Allah..moga kasih ini menyelamatkan kita di mahsyar kelak..moga kasih ini menjadi asbab untuk kita dimasukkan dalam 7 golongan yang mendapat naungan Allah..

ana uhibbuki fillah..

Related Posts with Thumbnails