Rabu, 30 Julai 2008

Kuasa vs Pengaruh

Assalamualaikum wbt...
hmm.. saya xbole tdo la mlm nie.. cadang nak tido lepas habis buat assgmnt II statistic.. yela, mana xnye.. time buat assgnmnt tue.. ngantok la teramat.. tahan jer..sabar2..pujuk diri.. dah2 siap keje.. segar bugar pulak dah.. masyaAllah... hmm.. agaknya, dah diluar waktu tdo biasa.. so terus xterasa nak tdo..huhu..so, apalagi.. tangan nie pon gatal2 la bukak laptop.. niat asal nak cr information bout experiment kimia for my lab report.. tup2.. tersasar..hehe..biasala.. terview blog mcm2.. dan saya sangt tertarik dengn artikel kat bawah nie!.. jom baca dan fikir2+renung2kan..wateva la..huhu..

Pak Din (http://sharudin.wordpress.com/)
on 22 Jul 2008 at 12:21 pm

“mahu menjadi ayah yang berkuasa, atau ayah yang berpengaruh.”

Berkuasa menghasilkan Muslim di Kaherah, sementara berpengaruh menghasilkan Islam di Paris.

Berkuasa menghasilkan pemakaian tudung di Tanahair (Riyad) tetapi tidak bila di London. Sebaliknya bila terpengaruh dengan ajarah yang sebenar. ke angkasa lepaspun masih menutup aurat.

Berkuasa menghasilkan bilangan sementara berpengaruh menghasilkan mutu.
Yang berpengaruh dan berkuasa ibarat khalifah yang Allah kehendaki, memakmurkan Bumi untuk mendapat keredoaan di Akhirat, tetapi yang berkuasa dan berpengaruh, menghasilkan kahlifah yang manusia kehendaki.

Akhirnya yang berkuasa memperkenalkan Allah yang Berkuasa sementara yang berpengaruh memperkenalkan Allah yang Maha Sempurna.

Astaghfirullahalazim...
Waallahualam..
lagi untuk cerita dalam konteks yang sama.. sila klik sini.. best baca nie!..bukak tau..huhu.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails