Sabtu, 15 Mac 2008

Usahlah bermegah dengan Kebaikan diri


Salam..

supaya fikir agama dan iman kembali..

Diriku zahir dan batin ini,..

Ya Allah ..Bukanlah hak milik kepunyaanku secara berhak atau secara mutlak.

Ianya milik mutlak Engkau dan kepunyaan Engkau yang mutlak.

Sebenarnya sedar atau tdak sedar, jaga atau tidur, mati atau hidup semuanya diatas kehendak Engkau..

itulah hakikat yang sebenarnya..

oleh itu, apa jua bentuk ketaatan yang aku lakukan zahir dan batin..

semuanya anugerah Engkau Ya Allah...ke atas diriku..

bukanlah ianya daripada diriku sendiri..

aku tidak mempunyai apa-apa...atau sesuatu yang untuk aku megahkan ..

atau untuk aku pamerkan ..

atau untuk aku persembahkan..

Jika bukan limpah kurnia RahmatMu..,

tiada daya upaya dalam apa jua halku walau sedetik atau sezarah..

orang yang bertawakkal untuk sampai kepada Allah dan terus memohon sesuatu dari Allah itulah...orang yang redho pada Allah..


reminder 4 me and u!!..huhu..InsyaAllah...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails